Granola

Zelf granola makenBenodigdheden
•    150 gram kokosolie
•    250 gram havermout
•    30 gram zonnebloempitten
•    30 gram pompoenspitten
•    50 gram rozijnen
•    75 gram walnoten
•    100 gram dadels
•    4 theelepels kaneel
•    1 theelepel vanille extract
•    4 eetlepels ahornsiroop

Bereidingswijze
•    Verwarm de oven voor op 180 graden.
•    Bekleed een bakplaat met bakpapier.
•    Doe de kokosolie in een steelpan en zet het op laag vuur totdat het gesmolten is.
•    Doe de havermout, zonnebloempitten, pompoenpitten en rozijnen in een ruime kom.
•    Hak de walnoten grof en voeg ze toe.
•    Haal de pitten uit de dadels en snijd de dadels in kleine stukjes, doe ze in de kom erbij.
•    Voeg kaneel, vanille extract, ahornsiroop en de gesmolten kokosolie toe en roer alles goed door, totdat alles goed is gemengd.
•    Verspreid het mengsel over de bakplaat.
•    Bak in de oven voor ongeveer 20 minuten krokant en goudbruin.
•    Roer alles halverwege even een keer door.
•    Haal de bakplaat uit de oven en laat de granola afkoelen.
•    Doe de granola in een luchtdichte bak of weckpot.
•    Geniet ervan!

Zelf granola maken     Zelf granola maken

Tips
•    Dit is slechts een voorbeeld van wat je kunt gebruiken voor je granola. In plaats van walnoten kan je ook kiezen voor bijvoorbeeld pecannoten of amandelen, of een mix van noten.
•    Je kunt gedroogde abrikozen of pruimen toevoegen, of kokosrasp.
•    Zelf houd ik ook erg van chocolade in de granola, bijvoorbeeld cacaonibs of een reep Vivani aan stukjes gehakt, dit voeg je dan toe nadat het is afgekoeld.
•    Lekker door kokosyoghurt of soyayoghurt, over een smoothiebowl, bij ijs, met warm fruit, etc.

De inhoud en recepten op www.paulienvisscher.nl mogen niet worden overgenomen, met uitzondering van het citeren van bronvermelding en met een link naar het volledige artikel of recept.