Romige chia-smoothie

Romige chiasmoothieSmoothies, we maken ze hier elke dag. Groene smoothies, dus met lekker veel fruit en een paar handen vol groene bladgroenten. Fruitsmoothies, met heerlijke fruitcombinaties.

Bij de fruit en groenten in een smoothie voeg ik altijd wat water toe, dan is het mooi vloeibaar. Je kunt zelf kijken hoe dik of dun je je smoothie lekker vindt. Verder doe ik er nog wat toevoegingen bij zoals hennepzaad, chiazaad, gebroken lijnzaad, gojibessen, etc. Lees hier meer over de voordelen van groene smoothies.

Vandaag een recept voor een romige fruitsmoothie, waar ik geen water, maar kokosmelk bij doe. Het wordt daardoor heerlijk romig. En samen met de banaan en peer is het een erg lekkere combinatie. Ik voeg chiazaad toe om het extra gezond te maken. Het chiazaad kan je als je wilt ook vervangen voor gebroken lijnzaad, hennepzaad, etc. Weglaten kan natuurlijk ook nog als je het niet in huis hebt.

Deze smoothie is lekker als ontbijt, tussendoortje, bij je lunch of als je ’s avonds nog zin hebt in iets hebt. Geniet ervan!

Recept voor romige chia-smoothie

Benodigdheden
•    2 rijpe bananen
•    2 grote peren
•    2 eetlepels chiazaad
•    200 kokosmelk
•    Optioneel: een beetje water om de smoothie wat dunner te maken

Bereidingswijze
•    Haal de schil van de bananen.
•    Was de peren en verwijder de klokhuizen.
•    Doe de bananen, peren, chiazaad en kokosmelk in de blender en mix het tot een romige smoothie.

Romige chiasmoothie

De inhoud en recepten op www.paulienvisscher.nl mogen niet worden overgenomen, met uitzondering van het citeren van bronvermelding en met een link naar het volledige artikel of recept.

Dit bericht is geplaatst in Blog met de tags , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *