Quinoa met kikkererwten, bleekselderij en tomaat

Quinoa met kikkererwtenEen voedzame lunch, zonder dat je erna een dip voelt, dat is waar ik van houd. Dat je het gevoel hebt dat je lekker genoeg gegeten hebt, maar zonder een vol gevoel in je buik. Met dit receptje komt dat helemaal goed.

Voedzame maaltijden zijn fijn omdat je daardoor tussendoor niet het gevoel hebt dat je iets wilt snaaien. Het is heerlijk om je lichaam zo te voeden dat het blijkbaar gewoon genoeg krijgt. Met quinoa bereik je dat zeker.

Quinoa is en blijft heerlijk vind ik, het is echt genieten. En omdat het geen graan is kan je het goed eten als je bijvoorbeeld glutenvrij of tarwevrij wilt eten.

Quinoa heeft veel gezondheidsvoordelen. Er zitten namelijk veel eiwitten in, het zit boordevol vitaminen, zoals B2 en E, en ook vol met mineralen, zoals ijzer en magnesium. Tenslotte bevat quinoa veel vezels.

Aangevuld met lekkere groenten is dit dus een enorm gezonde maaltijd.

Recept voor quinoa met kikkererwten, bleekselderij en tomaat

Benodigdheden
•    275 gram quinoa
•    Een blikje kikkererwten (410 gram)
•    4 stengels bleekselderij
•    3 tomaten
•    3 eetlepels olijfolie extra vierge
•    2 theelepels mosterd
•    Peper naar smaak

Bereidingswijze
Kook de quinoa volgens de aanwijzingen op de verpakking en laat afkoelen.
Laat de kikkererwten uitlekken in een vergiet en spoel ze af met koud water.
Was de bleekselderij en snijd ze in de lengte in dunne stengels.
Snijd ze vervolgens in kleine stukjes.
Was de tomaten en snijd in blokjes.
Doe de kikkererwten, bleekselderij en tomaat bij de quinoa en meng het door elkaar.
Meng de olijfolie, mosterd en peper in een kommetje en giet dit over de quinoa.

Tips
•    Varieer gerust met de ingrediënten. Heb je geen bleekselderij in huis, maar wel komkommer? Gebruik dat dan. Etc.;
•    Dit gerecht is prima een paar dagen houdbaar in de koelkast. Je kunt er dus eenvoudig wat meer van maken, zodat je voor twee dagen je lunch klaar hebt.

Quinoa met kikkererwten

De inhoud en recepten op www.paulienvisscher.nl mogen niet worden overgenomen, met uitzondering van het citeren van bronvermelding en met een link naar het volledige artikel of recept.

Dit bericht is geplaatst in Blog met de tags , , , , , , , , , , , , . Bookmark de permalink.

1 Reactie op Quinoa met kikkererwten, bleekselderij en tomaat

  1. Yummie !!! Lijkt me heel lekker !

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *