Fris en fruitig

WatermeloendrankjeWatermeloen. Het doet me denken aan een vakantie van lang geleden, waar we het elke dag aten. Warme dagen, zon, zee, strand, zwembad. En watermeloen.Watermeloen is zo heerlijk fris en fruitig. Iets zoet, maar vooral lekker dorstlessend. 95% van een watermeloen bestaat uit water, daar komt dat door. In de zomer hoort watermeloen er voor mij gewoon bij zo af en toe.

Eigenlijk is watermeloen geen fruit, maar groente. Het is een broer van komkommer. Een hele gezonde broer ook, want watermeloen heeft allerlei voordelen:

•    Er zit Kalium in, wat een bloeddrukverlagend effect kan hebben;
•    Er zit ijzer in, wat belangrijk is voor het zuurstoftransport in je bloed en de stofwisseling;
•    Er zit vitamine C in, belangrijk voor een goede weerstand en een goed functionerend zenuwstelsel;
•    Er zit bètacaroteen in, een antioxidant die je lichaam helpt om beschadigde cellen te herstellen en voor het beschermen tegen verkeerde invloeden.

Keer op keer vind ik het bijzonder om te ontdekken dat het eten van iets lekkers ook zo goed voor je is!

Recept voor watermeloendrankje

Benodigdheden voor ± 1,5 liter
•    ± 1,5 kilo watermeloen
•    2 kiwi’s
•    Een stuk of wat verse muntblaadjes

Bereidingswijze
Haal de schil van de watermeloen en de kiwi’s.
Snijd alles in stukken en doe het in de blender.
Zet de blender uit als alles gemixt is en voeg dan de munt toe en mix dit.

Watermeloendrankje

De inhoud en recepten op www.paulienvisscher.nl mogen niet worden overgenomen, met uitzondering van het citeren van bronvermelding en met een link naar het volledige artikel of recept.

Dit bericht is geplaatst in Blog met de tags , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *