Champignon-preimengsel met notenrijst en samosa’s

Champignon-preimengsel met notenrijst en samosa'sHet recept van vandaag is voor mij een typisch voorbeeld van hoe eenvoudig en heerlijk gezond eten is. Fijne ingrediënten, een niet te lange bereidingstijd en je kunt genieten van een geweldige plantaardige maaltijd!

Recept voor champignon-preimengsel met notenrijst en samosa’s

Benodigdheden voor 3 tot 4 personen
•    200 gram zilvervliesrijst
•    30 gram amandelen
•    30 gram walnoten
•    1 prei
•    250 gram champignons
•    150 gram kastanjechampignons
•    Een bakje kipstuckjes van De Vegetarische Slager
•    Een scheutje olijfolie
•    1 eetlepel tamari
•    Zwarte peper naar smaak
•    Klik hier voor het recept voor de samosa’s

Bereidingswijze
•    Kook de rijst volgens aanwijzingen op de verpakking.
•    Hak de noten grof.
•    Giet de rijst af en roer de noten erdoor.
•    Snijd terwijl de rijst kookt de prei in ringetjes en was het.
•    Borstel de champignons schoon en snijd in plakjes.
•    Verwarm in een wok een scheutje olijfolie.
•    Bak de prei totdat het zachter is.
•    Voeg de champignons en kipstuckjes toe en bak totdat de champignons zacht zijn.
•    Voeg tamari en zwarte peper toe en warm door.
•    Serveer de notenrijst, champignon-preimengsel en samosa’s mooi op een bord.

Tip
•    Bij dit gerecht smaakt rauwkost heerlijk. Denk aan reepjes paprika, halve cherrytomaatjes of wat geraspte wortel.

De inhoud en recepten op www.paulienvisscher.nl mogen niet worden overgenomen, met uitzondering van het citeren van bronvermelding en met een link naar het volledige artikel of recept.

Dit bericht is geplaatst in Blog met de tags , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *